Uhkailu ja kiristys. Pahoja asioita, eikö?
Vaan ei silloin kun olet asiakas. Silloin saat uhkailla "soitan sun pomolle" -tyylisillä lausahduksilla. Saat kiristää "meidän firma ostaa kuule teiltä paljon kamaa jos nyt myyt halvalla" -tapaisilla yrityksillä. Mielikuvitus vain on rajana kun asiakasvallantunnossa oleva asiakas naama kireänä puhisee.
Unohtunut on näiltä itsetunnottomilta ääliöiltä se, että kauppanteko on neuvottelutilanne. Jerusalemin vanhassa kaupungissa vielä osataan kaupankäynti. Neuvottelu on tosin huutoa ja möykkää (special price, only for you my friend) mutta lopulta hinta saadaan kohdilleen ja sekä myyjä että ostaja ovat tyytyväisiä.
Vaan täälläpä riittää asiakasvaltailluusionsa keskellä rypeviä kurttuotsia, jotka nöyristelevät pomoilleen mutta kiukuttelevat rahavaltatuntonsa huipulla muille. Laiskan neuvo heille on: ostakaa itsetunto!
Tinkiä pitää muttei sikailla. Laiska mielellään vastaa ylimielisille asiakkaille, että ostaa voi muualtakin. Voi sitä alaleuan väpätystä kun asiakasvaltailluusio romahtaa ja oma takaraivo muistuttaa liikakiloista ja hien hajusta. Sitä kun katsoo, ah siitä saa voimaa.
- LaiskaMies
3.4.07
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)

1 kommentti:
No tottakai kyykytän myyjää koska ovat niin ylimielisiä. Se, että kotona ei mene niin kovaa ei tarkoita sitä, että nöyristelisin myyjiä. Niillä on kuitenkin provikkapalkka joten sietävät saada hieman loskaa niskaansa. Minulla on rahaa.
Lähetä kommentti