Koska uskonnon levittäminen ja LaiskanUskon oheistuotteiden myynti ei ole lähtenyt vetämään odotetulla tavalla, on LaiskaMies päättänyt siirtyä rikkaaksi helpommalla tavalla. Hommahan ei voi mennä pieleen koska kyseessä on niin trendikäskin ilmiö, että kaikki "suuret pelaajat" ovat siinä mukana kuin kärpänen olutlasissa.
Kyseessähän on tietysti markkinoinnin uusin valtailmiö nimeltä tuotesijoittelu eli vierailla kielillä product placement. Nykyäänhän vastaan tulee tuotteita ja b(r)ändejä kaikissa kulttuuri-ja viihdetarjonnassa kuin vilkkilässä kissan karvoja. Elokuvamaailmasta löytyy mm. Hesburgerin ja Ganes-elokuvan yhteistyötä vaikka Remu tuskin Hurriganes-aikoihin koskaan oli mauttomista amerikanhampurilaisista kuullutkaan. Mutta nyt saa makkaraperunoita sorsivista ja paikallisia grillejä kiusaavista heseistä Ganes-ateriaa, joka lienee yhtä myrkyllinen kuin vuosia sitten esiintynyt lepakko-ateria, jonka ylihintaisen myrkytyksen uhreiksi moni kunniallinen Haminalainen joutui Vaasan petollisessa kaupungissa.
Bändimaailmassahan yhteistyökuvioita ovat tehneet mm. Rasmus ja Pepsi, PMMP ja Ärrä jne.
Ja nyt on LaiskanMiehen vuoro. Mutta tapansa mukaan Laiska lähestyy aihetta hieman toisesta näkökulmasta ja alkaa myymään elokuvien tapaan näkyvyyttä omissa lauluissaan. Sillä mikäpä olisikaan parempi paikka Nokian brändin kuulua kuin LaiskanMiehen bändin Antakaa Potkut -biisissä. Kyllä siinä vaan pääsisi brändi hyvin näkyville ja iskisi ylikalliilla ostetun segmentointitutkimuksen siihen kriittisimpään kohderyhmään jota perinteisellä mainonnalla on niin kovin vaikea tavoittaa. Vaan kun pärähtäisi LaiskaMies soimaan ja mieleen tulisivat Nokian optiopomot niin jo pääsisi brändi niidenkin ihmisten mieliin, jotka muita kapuloita kehtaavat käyttää.
Ja Microsoft voisi halvalla päästä mukaan uuteen Kone Kaatuu -kappaleeseen, jossa on erittäin lämmin sävy ja kohderyhmänä juuri ne "meille tärkeät trendsetterit".
YIT voisi hyvin sponssata Napalmia Naapurille -kipaletta ja Helsingin Taksikuljettajat Ry tulevaa Ruuhkalaulua. Prismahan lähtisi varmasti mukaan Kaupan Kärrit Kanittaa -kertomukseen mutta Makkaraperunoiden product placement paikka on varattu itseoikeutetusti Haminan Autogrillille.
Jos siis kuulut johonkin yllämainittuun yritykseen niin voit vapaasti käydä ehdottamassa teidän markkinointipäällikölle kallista yhteistyötä LaiskanMiehen kanssa. Tai jos mielessäsi on joku muu meidän kappale, joka sopisi jollekin vakavaraiselle yritykselle niin ei muuta kuin tarjoamaan. Jokaisesta yli kymppitonnin diilistä Laiska lupaa tarjota välittäjälle oikein isot makkikset AG:lla. Että kannattaa aktivoitua siellä, sen verran kovat palkinnot kato!
Sponsoroi maailmaa - Sponsoroi LaiskaaMiestä
- LaiskaMies - kaikki on kaupan
